Tiger

"Jag gör dig frisk, sa Lilla Björn" heter en av favoritböckerna vi läste för barnen när de var mindre. Tiger är sjuk o Lilla Björn pysslar om honom, då mår han lite bättre. Sedan mår han lite sämre igen. O så fortsätter det, det visar sig att Tiger lider av nedhalkad rand, får spruta, blå drömmen, operation o sedan blir han frisk. Känner mig som Tiger, alltså lite bättre och sedan lite sämre igen. Men andningen HAR varit lättare sedan igår kväll.

Innan jag blev sjuk funderade jag en del, bl a på tids- och energitjuvar: kom fram till att jag hade framför allt två, alkohol och Facebook. Undrade om jag skulle förlora något på att sluta med bägge två. Jag tror inte det. Utvecklar senare. Spelar dock en del Texas Holdem nu så jag får väl ha kvar FB ett tag till, tills kroppen orkar göra nåt mer uppbyggligt... Spriten klarar jag mig fint utan, kunde ta en praktfylla av olika (idiotiska) skäl, men jag har kommit fram till att min självrespekt är viktig för mig, så jag skiter nog i det.

Beroenden och begär. Vad är det egentligen, varför och hur fungerar det? Jag slutade röka för 1,5 år sedan efter att ha försökt otaliga gånger. Nu kan jag inte förstå hur jag någonsin kunde röka, jag HATAR rök och vet att jag ALDRIG mer kommer att ta ett enda bloss om inte mina barns liv hänger på det. Försökte jag alls de andra gångerna? Varför var det så lätt nu? Känns inte som en kamp mot begäret utan mera som om jag helt enkelt SLÄPPTE det. Kan man det?

Sedan tycker jag att människor borde leva - och nu blir jag djup - i sanning; jag menar på något sätt i harmoni med sig själva. Har sagt till barnen att de ska kunna se sig själva i ögonen, då är de ok. Vi kan väl stå för de vi är och inte sätta upp orimliga mål/självbilder? Lägg ner det dåliga samvetet, gör det du ska o må bra. Alla kanske inte VILL träna, vara smala, baka med barnen, gå på kurser, promenera eller allt annat som man tydligen borde, det är ok ändå. Stå bara för att du skiter i det.

Kommentarer
Postat av: Okki

Hej!

Hittade dig via cancertjejer.

Följer gärna din resa.

Massor med styrkekramar Okki


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0