Blåsväder.

Jag brukar ju ha en del åsikter om ditten o datten, även om jag har taggat ner lite med åren... nu måste jag ändå undra om en sak: de svenska soldaterna som blev dödade i Afghanistan. Oerhört tragiskt naturligtvis, mina tankar finns hos deras familjer. Men är det helt oväntat att man kan bli sårad/dödad i krig? Räknar vi med att svenskarna är immuna? Och till det jag, utan någon som helst research, reagerade på: de som blev dödade fick visst nån extremt ovanlig förtjänstmedalj? Just de två kanske VAR exeptionella människor, men gjorde de någonting mer än de övriga svenska soldaterna där nere? Var de ute på ett uppdrag som krävde osedvanligt stort mod eller självuppoffring? För att de dog var ju ett helvete men inte direkt en bedrift, eller? Nu kanske det helt enkelt är tradition, såvitt jag förstår har väl alltid de sårade o dödade i krig belönats. Jag vill inte på något vis ringakta dessa två människoliv, men i min livsfas ser jag många, många som är svårt "skadade" o dör, utan att ha valt att riskera sina liv, men medaljerna uteblir...

Och nu börjar OS. Fy fan. Jag är ju tyvärr HELT ointresserad av sport. Hörde att försäkringskassan gjort en undersökning o kommit fram till att pappor inte planerade sin föräldraledighet efter stora idrottsevenemang. F-kassan är visst även i full färd med att kolla upp bloggar, facebook o sånt för att hitta fuskfolk. Tänk att de har tid med sånt men inte hinner betala ut sjukpenning. Man spyr.
Idag är jag visst både argsint o vass. Måste vara ett gott tecken. Har ni tänkt på vilken skillnad det är på en uppförstrappa o en nerförstrappa? Ner = no problem, upp = hell. Så ni som behöver vässa formen, gå bara uppför!

Kommentarer
Postat av: Annica

Min Raring!

Du skriver jätte bra.

Jag kommer följa dig här och ett u tre kommer jag på besök :)

2010-02-12 @ 11:57:53
Postat av: Anonym

Grymt bra! Har tänkt samma sak om soldaterna, dom måste väl veta vad de ger sig in i. Helt frivilligt är det dessutom. Modigt. Eller...?

2010-02-12 @ 16:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0