Did it!!!

Nyss avaktiverade jag mitt Facebook-konto, gud vad skönt det kändes! Bara att skiten tagit så stor plats att jag måste SKRIVA om att jag "hoppat av" och motivera mig. Samtidigt som man ska vara så diplomatisk som möjligt så man för allt i världen inte sårar någon annan! Men nog förstår väl ni mina smarta vänner att jag (när det handlar om FB) bara ger uttryck för min egen åsikt och med glädje låter er stå för vad ni själva tycker och vill! Vi är ju bra precis som vi är så länge vi står för oss själva!!! Jag har väl tjatat om detta ett tag nu också, men jag tycker verkligen att det är viktigt, det här med att fundera på vem är jag, vad vill jag, vad tycker jag och, efter vad man kommit fram till, leva och låta leva. Det är helt ok att du och jag har olika åsikter och mål i livet, så länge vi kan stå för dem, kanske framför allt för oss själva. Det är ju inte så lätt som det låter... Och jag är verkligen inget helgon, har fortfarande en viss förkärlek för att döma människor, men jag får väl jobba vidare med mina brister... Har ockå problem med min konflikträdsla, men det blir bättre, jag lär mig. Stort ämne detta, kräver kanske utveckling en annan dag, bara ett exempel för att visa vad jag menar: Det är ju inte socialt accepterat att vara överviktig, man ska äta nyttigt och motionera, och jag trivs bäst själv om jag är i någorlunda form. Men om en mer eller mindre mullig människa faktiskt (ärlig mot sig själv och andra) säger sig trivas som den är, gillar att ligga i soffan och äta chips, hatar att gå om man kan åka bil och TYCKER OM SIG SJÄLV OCH STÅR FÖR SITT VAL då kan jag inte hitta någonting att inte respektera. Sedan finns det helt klart (politiska?) åsikter jag INTE respekterar hur mycket folk än står för dem, en del människor är ju så totalt korkade och jag är ju så klok... KRAM på er!


Kommentarer
Postat av: Sara Lundevall

Bra tänkt/gjort Nina! Har precis fått en ny dator och kan nu kolla in din blogg ordentligt. Du säger mycket tänkvärt... Du ska veta att vi tänker på dig. Kram!

2010-02-27 @ 10:11:57
URL: http://lundevalls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0