Ge mig luft!

Mannen har varit på långpromenad med hundarna i djupsnön, svettigt. Mest för mannen men lilljycken Leo bör väl ha fått slita, med snö långt över huvudet, han tar sig fram med nån sorts hoppteknik, ser roligt men jobbigt ut.
Linn är ute o motionerar Juli, det måste ju vara helt underbart en sån här dag! Å vad jag önskar att jag orkade gå ut, Peter säger att vi borde ha bett att få låna en rullstol så han kunde dra mig en sväng i solen, då ska jag bli frisk säger han... jag tror det skulle vara tungt, även om jag har gått ner några kilo, att dra en rullstol i snön. Spark kanske?

Igår kväll såg jag på OS!!! Ja jag erkänner, men det säger en hel del om alternativen, blev glad när jag såg att det var Kommissarie Lynley men det var samma avsnitt som de visade tidigare i veckan, fan ska betala för den här skiten. Så vi kollade herrarnas backhoppning, rätt kul eftersom Tom o jag såg en dokumentär om Annan (som vann) tidigare på dagen. Intressant faktiskt. Kanske för att min kropp inte är mycket att ha just nu är det kul att se nur andra människor "tämjer" sina. Tittade även på damernas skidskytte förstås, synd om tjejerna som ska bli så upphaussade innan. Känns som vi eller i a f journalisterna ofta tar ut medaljer i förskott.

Svärföräldrarna kom hit med semlor o gelehjärtan och har nu tagit med sig ett gäng på promenad upp till vägen. Själv har jag börjat läsa Kajsa Ingemarsson, böcker jag fått låna av min fina vän Monica och de är faktiskt riktigt bra! Och jag som är så kräsen. Gillar ju deckare men har svårt för många svenska, tycker att Toppsnuten oavsett kön alltid har problem med spriten, hälsan, psyket o familjen. Kanske är det så IRL? Men jag vill ha underhållning o verklighetsflykt när jag läser. Hur som helst, med bra böcker kan jag stänga av TVn, det undrar ni säkert varför jag inte har gjort för länge sen som jag klagar. Men vafan, låt mig klaga lite va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0