Mätt!

Jag VET att jag kommer att få ångra det här, kom ihåg historien om Tiger o Lilla Björn, men jag måste ändå säga
att JAG MÅR LITET BÄTTRE NU efter att ha varit riktigt tokrisig hela dagen! Säkert mår jag snart litet sämre igen, men nu när jag har skrivit det på bloggen kommer jag i alla fall ihåg att jag mådde litet bättre en stund...

Jag är jättemätt nu också, Uncle Ben hjälpte Peter med middagen idag, blev jättegod kycklingwok. Persikohalvor och glass till efterrätt. Åt mer än jag gjort på en månad tror jag! Har nu skickat ut gårdstomten på stalltjänst, hoppas han inte går vilse i snöstormen. Käre Johnny, Peters lekkamrat o bas, ringde och sa att han kunde stanna hemma idag, det tackar jag för! Särskilt nu när Linn ringde och sa att hon och Jesper har kört fast på Jespers uppfart... men kommer de loss så kommer de nog hem eftersom plogbilen precis hade kört förbi på Jumkilsvägen.

Vilken tur att vi hann installera jordvärme innan jag blev sjuk! Elräkningarna är visserligen inte att leka med nu i denna stränga vinterkyla, men hur tungt hade det inte varit om familjen hade varit tvungen att elda dygnet runt också för att inte frysa ihjäl!  Själv fick jag just en svettattack, säkert ett friskhetstecken, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0