Money, money, money...

Idag har jag betalat räkningarna. Ett tag trodde jag att "bidraget" skulle räcka, tills jag hittade en gömd bunt med bl a el - och bensinräkningarna... bilförsäkringen på det så var summan uppe i dubbla innehållet på mitt lönekonto... jaja det är ju bara pengar. Och nu är det gjort för den här gången.

En lång tid nu har hela mitt liv handlat om cancer, och nu känner jag att det får vara nog! Jag mår ju lite bättre, såpass att jag i alla fall vill gå ut även om det känns långt från tanke till handling. Det (hur jag mår alltså) kan ju bero på ANTINGEN att cyton har gått ur kroppen, som återhämtar sig och känns starkare, ELLER att cyton gjort nytta och krympt metastaserna. Just nu skiter jag i vilket, tro't om du vill, men jag VILL INTE bara vara cancer längre utan tänker vända mig mot den Riktiga Världen så mycket och länge jag orkar. Hur behandlingen tar får jag ju veta och antingen glädjas åt eller förtvivla över tids nog. OBS! I morgon kanske jag deppar och gnäller och grottar ner mig igen...

Peter är hos tandläkaren och Linn fixar stallet, hon kan nog inte rida eftersom Juli var tjock i ett ben igår. Lät inte så allvarligt men ändå. Det känns konstigt att inte ens kunna gå ut i stallet och kolla, men det är nog bra för Linsey att ta det ansvaret själv. Skönt att hon har Jessica att rådfråga ändå, och annars en hel drös med Ultuna-jobbande stalltjejer! Hoppas det går över fort eftersom Linn o Juli verkligen var på G, trots snö o kyla, och Linn var taggad.

Jesper sov över här igår och hade glömt sina mediciner, tur att jag hade inhalatorn kvar sedan den lyckliga tid före jul när jag fortfarande trodde att jag hade fått astma... Vilken hit för en pälsdjursallergiker (fr a häst) att vara ihop med Linn!

Väntar hem Soldaten igen idag, nästa vecka ska han visst upp till Boden så han behöver nog ladda on den här helgen. Frågan är om han ser vila eller party som bästa metoden?

Billy hostar och snorar och har till råga på allt hel-e fått en stor finne på näsan... tänk vad tiden går, har nog tyckt att han har varit lite "tonårig" på sista tiden men han är ju ändå bara snart 12. Och växer en dec i månaden tror jag. Vem brås han på tro?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0