Ny dag, nya tag....

Blev dåligt med sömn i natt. Andningen var bättre dock, marginellt men ändå, jag får väl försöka ha lite tålamod. Vaknat med huvudvärk, tackar. Magen ser ut som en karta över skärgården, tar blodförtunnande spruta varje kväll för att motverka blodpropp, blir blåmärken o blodblåsor som inte vill gå bort. Gnällo får väl ha kläder på sig.

Skrev ett hatmail till Nordea igår, kunde räkna upp en massa skit de gjort men igår blev droppen; Peter fick ett utbetalningskort på 80:-, gick till banken för att sätta in pengarna på personkonto (ränta noll) och fick betala 50:- för det. Jag ska jävlar byta bank. Undrar om nån annan tar våra lån nu när jag är sjuk??? Har nästan bestämt mig för Länsförsäkringar (kundägt, hög kundnöjdhet) men blev glad när jag såg på nyheterna nu på morgonen att Swedbank drar tillbaka bonusarna för 2009, man bockar!

27:e idag, måste ta itu med räkningarna men får lite ont i magen bara vid tanken. Skillnaden mellan arbetsinkomst o sjukpenning känns helt orimlig faktiskt. Med lite tur kanske jag kan jobba i alla fall lite inom överskådlig framtid, man får väl försöka tro det i alla fall.

Måste skryta lite om Peter, han är ju ingen hästmänniska alls men sköter hästarna både morgon o kväll om det behövs, fixar allt utom mockningen. Linn är ju också helt super, har verkligen "växt", tidigare har ju jag varit bästa dräng o helst gjort allting själv. Tack också till "mina" flickor o pojke i stallet som ställer upp mer än jag någonsin kunnat be om, ni är bäst. Vad gäller Peter får han dessutom stå ut med mitt dåliga humör utöver oro och att ha fått ta över ansvaret för rätt mycket som jag tagit tidigare. 

Mår lite illa men ska försöka peta i mig lite frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0