Del II.

Nästa tanke om hur man kan förhålla sig till andra människor:

Man kan ta ansvar för vad man gör och säger! Ibland när mina ljuvliga, alltid lika vänliga och väluppfostrade (hm) barn inte är fullt så artiga mot varandra eller sina föräldrar säger de: ja men han/hon började /sa si /gjorde så...
varvid deras kloka mamma säger att man faktiskt ALDRIG kan ursäkta sitt beteende med någon annans! Visst, det blir litet av principen att vända andra kinden till, men jag tycker inte att det är helt fel. Jag är helt säker på att ett vänligt bemötande får människor att växa, och större människor har mer gott att ge till andra. Av den anledningen tycker jag också att man borde vara skyldig sin familj och övriga omgivning att se till att man själv mår så bra man kan!

Med det menar jag INTE att vi alla ska ut i joggingspåret, eller avstå från kakan till kaffet, eller leva på NÅGOT VIS SOM TVINGAS PÅ OSS UTIFRÅN, utan du vet nog själv vad som får dig att må bra! Ok, mindre mat och mera rörelse är nog inte fel för de flesta av oss, men kanske du mår som bäst när du gått över till grannen på en fika?  Du vet, och du KAN! Livet innehåller både stort och smått, låt bara inte andra lägga någon press på hur du ska leva - men var snäll, mot dig själv också, det kostar inget...

Egentligen hatar jag såna här präktiga "själv-hjälps-råd" men tydligen kunde jag inte lägga band på mig, fnys och gå vidare!

Kommentarer
Postat av: Kattis Ivarsson

Du tänker så klokt! Du är otroligt duktig på att förmedla vad du tycker, tänker och känner via skriftspråket, vilket inte är det lättaste!

Många kramar från Kattis Ivarsson

2010-03-12 @ 19:44:11
Postat av: AnnaB

Där satt du pricken över i:et.

Jag delar din uppfattning, det är så det ska vara



Jag hoppas verkligen att du får komma hem till familjen snart. Det kan inte vara kul att ligga där hur länge som helst.

Skickar massor med styrka till dig! Kram

2010-03-12 @ 21:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0