En bra dag?

Ska försöka få kontakt med MIN onkolog eftersom jag tyvärr inte har fullt förtroende för de som finns här på avdelningen. Det känns här som om jag själv måste ha koll på att jag får rätt behandling, rätt undersökningar, rätt mediciner och att jag måste vara påstridig för att få information, rätt eller inte. Jag har väl alltid varit den "bråkiga" typen, men önskar att jag slapp det nu när jag är sjuk och andra borde veta bättre, och göra sitt jobb. Tänk alla människor som INTE är bråkiga och orkar övervaka sin egen situation, ska de få sämre vård? Läste faktiskt i nån undersökning att svårt sjuka (vet inte om det gällde mest cancer) som var "jobbiga" och krävande patienter hade längre / högre överlevnad! I fina Sverige! Att klaga på den läkare som förhoppningsvis ska bota en, eller förlänga livet, är LÄSKIGT, t o m för tuffa Nina.

96 % syresättning nu på morgonen, efter ett dygn utan syrgas! Var en barnlek att hämta morgonkaffet lång bort i korridoren. Snart blir man väl utkastad. Men varför är jag bättre? (Skit, NU SA JAG DET, så snart är jag sämre igen.)

F ö märker jag att jag har börjat undvika saker som gör mig upprörd, jag har börjat känna mig maktlös, som om jag slåss mot elefanter och det kostar bara så mycket energi  och är så nedslående med hopplösa strider, jag strutsar i stället. På senare tid är det försäkringskassan och jävla Nordea jag har försökt få rätt mot men blivit behandlad som skit! Och inte bara jag. På många ställen borde man helt enkelt kasta in en bomb och börja om tycker jag.

Och via bomb kommer man lätt in på Mohammed och fans respektive häcklare. Yttrandefrihet är ju jättefint, men måste man yttra sig bara för att man får? De flesta av oss vanliga människor tänker ju åtminstone litet innan vi talar (somliga för litet) för att vi INTE SKA SÅRA VÅRA MEDMÄNNISKOR! Av vilken anledning måste man göra rondellhundar och andra "nidbilder"  av andra religioners heliga figurer? Sedan att reaktionen på det hela är fullkomligt vansinnig, men ändå? Hur glad skulle du bli om någon hånade din mamma/pappa, dina barn i bild eller skrift? Gillar du mobbing? Jag fattar inte syftet. Går vi in på det lilla, nära så är såvitt jag förstår den enda anledningen att vara elak mot någon att man är liten själv och tror att man växer genom att trycka ner någon annan djupare. Fast det enda man gör då är ju krymper! Prova att säga nåt snällt / upplyftande till någon varje dag, det måste kännas bra! Jag ska prova. Ibland när familjen är på krigsstigen brukar jag säga att har man inget snällt att säga ska man vara tyst - oj vad tyst det kan bli...

Känns som om detta blir en filosofisk dag med mycket tankar och åsikter, blir jag för sliskig får ni hoppa över dagens inlägg.

Medan jag kommer ihåg det - Linn har ett projektarbete i skolan, de är uppdelade i grupper som ska föröka en viss summa pengar så mycket som möjligt. Hennes grupp säljer goda kakor o godis,  60:- / burk, finns att beskåda på hennes blogg (länk nere till vänster). Beställ via mig, hennes blogg eller ring henne!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0