En tjej jag beundrar.

Hade tänkt se en konsert från London med Lily Allen igår kväll, men jag glömde den tyvärr, hann se halva sista låten men bara det var värt mycket. Till att börja med - TJEJEN HADE KLÄDER PÅ SIG!  Svarta långbyxor, svart tröja med halvlång ärm. Hur ofta ser man unga (eller inte så unga, typ Nanne Grönvall) kvinnliga artister som har mer än raffset på scen och vars framträdande pratar om något annat än sex? Vad har gjort hela "kvinnligheten" så fruktansvärt BILLIG, var tog självrespekten vägen??? Det finns flera som Lily Allen, Sade t ex, och  jag ska försöka nämna dem vartefter jag kommer på dem. Madonna hamnar långt utanför den listan, trodde hon var stark, tuff och egensinnig men det hon försökte sälja sig med på sista turnén var väl sin kropp, eller? Kalla mig moraltant om ni vill men jag AVSKYR BILLIGA TJEJER, hur ska vi kunna kräva nån respekt från andra om vi inte respekterar oss själva???? Dessutom älskar jag Lily Allens dialekt!
En mindre beundransvärd sångerska är Amy Winehouse, hon gör väl inte mycket rätt stackarn, men jag fastnade också framför en konsert med henne på TV för ett par år sedan. Hon såg ut att var hög som ett hus, borde knappt ha kunnat stå på benen, MEN TOG INTE EN TON FEL PÅ HELA KONSERTEN. Kan hon kallas ett tragiskt proffs kanske?
En annan tjej jag verkligen beundrar är minljuvliga dotter Linn, som jag tycker är vacker, tuff, mjuk, sann,klok och har massor av integritet!!! Då gör det inte så mycket att gamla mamma tycker att kjolen är för kort ibland...

Här på fina sjukhuset har läkarna visst ändrat sig, blev flytande frukost och jag behöver inte dricka kontrast... Jag skiter väl egentligen i vilket, men det känns inte så förtroendeingivande att man kan ifrågasätta deras ordinationer och de då ändrar sig. Jag vill helst att de ska veta vad de gör utan att jag behöver övervaka dem, jag vet ju egentligen ingenting! Ska skriva frågelista nu till ronden, om det blir nån rond, och om jag inte är på röntgen då. I så fall får jag väl gorma senare.

Lyllos er, ännu en ljuvlig dag!  Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0