Inte ens Hagbard!

Inte ens Hagbard Handfaste öppnade ölfatet innan solen stod över rånocken - sen kunde han för allt i världen inte säga något om att någon råkat hugga ner rånocken... Men skämt åsido, varför måste Malou von Sievers med gäster dricka alkohol på förmiddagarna??? Jag har mailat och frågat flera gånger men inte fått något svar. Jag vet ätt jag låter som värsta moraltanten nu men alkoholmissbruket är ju inte litet i det här landet, trots monopol, och jag vill påstå att det orsakar ett jävulskt lidande, för barnen inte minst, och de går ju dessutom "i fädernas" (och mödrarnas) spår. Utan närmare eftertanke vågar jag påstå att minst 10 % av mina bekanta har någon form av alkoholproblem, och då tror jag att jag räknar lågt. Jag själv ingår i den statistiken, även om kanske inte många andra skulle hålla med om det. Detta med missbruk är verkligen en hjärtefråga för mig, kanske kan bli en framtida karriär om jag blir frisk nog att jobba men inte orkar med att sko mera, vilket jag förstås hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0