Nytt rum.

Kl 05.40 fick jag byta rum, delar nu med snarkande tant. Kunde väl fått ha privatkupé ett par dagar till. Synd om henne, hon har ont och ska opereras så fort hennes feber har gått ner.  Mor. syster och systers småflickor var upp en stund i går kväll. Tjejerna var litet blyga för mig som vanligt, syrrans ungar har aldrig insett vilken underbar människa jag är förrän de blivit äldre och klokare... De fick inte stanna så länge i alla fall eftersom jag var så trött och även Eva höll på att somna stående.

Jag är ganska less på att vara så trött, kan ju bero på cellgifterna men jag tror det är morfinet, fattar inte riktigt varför jag ska ha det. Särskilt inte EN tablett på morgonen och EN HALV på kvällen? Får nog protestera lite snart, om jag orkar. Onken hade ju även beställt en lungröntgen (vanlig, utan konterast, prisa gud) men den har jag sedan inte hört ett ljud om. Blir lite irriterad, ordning och reda tack, och om de ändrar sig kan de väl meddela mig det? Det är ju inte huvudet som är slut, än så länge i alla fall. Lite koll vill jag faktiskt ha!

Har nu inte haft nån syrgas sedan igår natt, känns ok, blev därför rätt förvånad när syresättningen bara var 91 % nu på morgonen??? Känns mera som 95 % så jag föredrar att tro att det är nåt fel på apparaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0