Recention.

Får man skriva så här? Har ju fått låna några böcker av Kajsa Ingemarsson och tycker faktiskt att hon skriver helt ok, inte den bästa jag läst men ändå. Men nu är jag nästan sur! Borde man inte få tycka om bokens huvudperson? Jag hatar den maran och önskar henne allt ont, hon är ju helt dum i huvudet och den mest egotrippade person jag kan föreställa mig. Dessutom är hon så korkad att hon inte ens fattar hur vidrig hon är, man bara väntar på att hon ska få nån sorts uppenbarelse, ångra sig och mogna till en någorlunda hygglig människa men det ser mörkt ut. Får väl ändå försöka läsa ut den, med irritationen pyrande i magen... jag är väl inte världens mest överseende människa kanske...

Annars kan jag rekommendera en annorlunda historia med en annorlunda "hjältinna" - Olivia Joules fria fantasier av Helen Fielding, som skrivit Bridget Jones dagbok, riktigt kul story där huvudpersonen inte har mycket gemensamt med Bridget.

Musik - Sade har visst släppt ett nytt album, har inte hört det men vilken röst... måste vara klart hörvärt!

Tänkte inte skriva så mycket om folk jag gillar eftersom jag inte vill att alla andra jag gillar ska känna sig bortglömda, men jag gör det ändå, det blir nog fler vartefter: Tina Eriksson o Anna Hagland, två granntjejer som jag beundrar så mycket och gärna  vill försöka efterlikna för deras värme och totala brist på egotripp, de vill bara gott och skitsnack vet de inte vad det är! Jag blir så ledsen när andra försöker sätta sig på sådana människor. Vill idag också nämna Tina Olofsson, min bästa hoviskollega och Riktiga Vän, hoppas du har en underbar semester på Cap Verde din bortskämda chokladstinna apa!!

Åter senare, när jag hittat nåt nytt att reta mig på.


Kommentarer
Postat av: Linn

Uppenbarligen är vissa människor sådana, totalt vidriga och egotrippade och dumma i huvudet, utan att fatta det själv och vilja bli bättre - någonsin. (Känner vi igen oss månne?)

2010-02-19 @ 10:38:16
URL: http://beautisoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0