Debatt.

Min olust inför att bli engagerad och arg över sånt jag inte kan påverka gjorde att jag inte ville se Debatt igår. Hade förmodligen blivit vansinnig, det handlade om huruvida det var ok för en kommun att lägga 300 skattemiljoner på en sportarena av rejäl skrytdimension (och det är väl bara starten, någon framtida vinst räknas det nog inte med utan fortsatt skattestöd) och samtidigt nedrusta skolor och vårdinrättningar. Ja vad tycker jag om det tro???

Min älskade vän Marianne som bor i Berlin är i Sverige, hon ringde idag och kommer och hälsar på  med sin lilla dotter Gabriella, jättekul! Bra att jag känner mig relativt bra idag så jag orkar prata litet. Vi brukar ha MYCKET att prata om, lever vitt skilda liv men jag känner att jag har ett enormt utbyte av Marianne. Om jag blir frisk nog ska jag ta mig i kragen och åka till Berlin en långhelg och hälsa på dem, vilket jag borde ha gjort för länge sedan. Men bättre sent än aldrig sägs det. Hursomhelst måste jag försöka springa (HA!) till duschen innan de kommer, vill ju vara fräsch och vacker, och just nu känns det att allt häruppe är parfymfritt, lite deo vore inte fel...

Kommentarer
Postat av: Linn

Är så glad för att du verkar må *** :) Och att det finns så många underbara människor som förgyller din vardag. Jag skulle vilja göra det mer.

2010-03-11 @ 13:15:52
URL: http://beautisoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0