Mätt.

Nu har jag gått till duschen, stått och duschat och gått tillbaka. Nikita hjälpte mig och var standby med rullstolen om den skulle behövas, men det gick! På rummet väntade dagens middag, typ gulaschgryta, ätbar, efter det åt jag en halv portion av lasagnen som min systers man lagat och syrran hade med sig till mig, ÄNTLIGEN nåt gott, nu är jag jättemätt! Peter hade med sig kycklinggryta med ris, sparas till lunchen i morgon...

I morgon blir det först röntgen (fasta från midnatt, dricka kontrast från 8.30, mums) sedan "liten" cellgiftbehandling. Röntgen ska visst bara ge en utgångspunkt för den här nya beh, för att kunna se vid nästa röntgen om gifterna haft någon effekt. Jag tror inte jag vill veta vad den visar nu, om det inte rent mirakulöst skulle vara något bra... Det man inte vet lider man väl inte av? I alla fall inte om det finns proffs som vet.

Nikita var nyklippt när de kom idag, jättefin. Och en riktig raring är hon nuförtiden, mot mig i alla fall. Linn hade med sig datorn och visade mig massor av fina bilder de hade tagit, sedan försökte hon få mig att engagera mig i min bloggdesign... gör som du vill, säger jag, och jadå det är fint... undra på att hon suckar och tycker att jag är hopplös! Men om Linsan designar så kan jag ägna mig åt att skriva.

Linn var sugen på en Pay-and-jump nästa helg, tänk om man orkade åka o titta i alla fall, ja vi får se.

Det kliar som f-n, dels i håret som rasar av, dels i ansiktet och andra bitar av skinnet, som är torrt och passar på ett ålderdomshem. Fram med Monkans krämer och smörja, smörja...

Fick blommor med bud idag också, från Pino och David (=syrrans man och son), de luktar ljuvligt och jag blev så glad, TACK, både för blommorna och lasagnen!!! Fast nu säger magen att jag har ätit alldeles för mycket så resten av kvällen ska jag bara lukta på blommorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0