Mmmm... morfin!

Min Agneta och sköterskan har varit här nu, med en herrans massa tabletter bl a morfin som jag är väldigt glad för nu. Blodprov taget. Vi bestämde att Agneta ska beställa en leverbiopsi, den kan vi göra så fort trimbocytvärdet (?) gått upp. Det känns bra förutom att jag har hört att det inte är så skönt... men det blir i alla fall bra att få ett kvitto på att vi slåss med rätt vapen. Om än effekten verkar ganska dålig.
I morgon eftermiddag kommer en sjukhussäng till mig, det blir nog bra, den jag har är ju skön men litet bökig när jag ska sitta upp. Syrgas är beställd, men den vet jag inte när den kommer. Då får vi inte elda och inte tända ljus, stackars Linn...
Jag har sovit en stund också, skönt. Och nu när smärtan kryper på igen kan jag snabbt peta i mig diverse sköna droger. Mamma åker hem nu men har bestämt att Linn ska sova här hos mig i natt... vi får väl se. Ärtsoppa och pannkakor fixade kära mamma innan hon åkte, hoppas jag blir hungrig till middagen, hittills har aptiten varit obefintlig idag, en proteindrink har jag fått i mig.
Just när jag hade somnat hade jag visst fått besök, av Annika i Pålsbo, jättesynd, jag sover ju inte ofta på dagarna. Välkommen åter!

Börjar känna mig ganska luddig i skallen nu, morfin är fint...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0