Morr'n!

Ny sorts sömntablett gjorde att jag sov rätt gott i natt, efter en helt sjuk mardröm vid halv 12 sov jag till halv 5 när rumskamraten satte igång, ville presentera sig, ringa till sin man och dotter mm. Ingen idé att försöka somna om sedan. Hämtar kaffe och surfar litet. Ingen webbis i sikte men man får väl se släktens nykomling ändå snart hoppas jag.
Var tvungen att gnälla på morgonen också, Nu gör dem upp i tingsrätten var en rubrik i UNT, och jag VET att jag är kinkig men någonstans vill jag ha ett korrekt språkbruk! Tänk den nyhetsuppläsare på radio som alltid säger tatt och blitt i stället för tagit och blivit, det är väl inte dialekt (och alltså diskriminering att anmärka på...) utan bara fel? Kanske vi ska lägga ner svenskundervisningen i skolan... Ni kanske tycker att jag hänger upp mig på struntsaker, men för mig är det VIKTIGT, och det står jag för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0