14 mars, söndag.

Dags för litet djupsnack igen? Jag känner att jag måste prioritera nu, komma fram till vad som verkligen är viktigt i mitt liv och vad som bara kostar energi. Det är inte så lätt faktiskt, en del saker är så inbyggt, i "samhället", att det är svårt att bara plocka bort, man blir nästan litet freak då...
Jag har ju avslutat mitt facebook-konto, vilket t om min man frågar varför. Svårt att förklara, vissa kommentarer på FB ger mig dåliga tankar, blir elak mot människor vilket får mig att känna mig som en sämre människa. Jag tycker inte heller att kontakten man har där är äkta, bara en sorts tävling om vem som är roligast, kvickast, gör mest bra grejor... och det ligger nog i betraktarens öga va? Jag känner mig missunnsam, och det plus irritationen jag känner mot andra ibland stjäl kraft från mig, god kraft som jag behöver för att blir friskare. Dessutom känner jag mig gammal, eftersom jag inte är road av samma saker som de flesta andra verkar vara, det blir för jobbigt för mig att visa upp en klämkäck fasad...Det jag tycker är synd är de missade chanserna att hitta på GAMLA vänner, men det kan inte hjälpas, totalt sett har jag blivit rikare sedan jag lade ner FB.
Det andra jag brukar ta upp är alkoholen, jag tål ju inte skiten, det är bara att acceptera. Önskar att jag kunde ta ett glas vin eller två som många andra (och många inte...) men det slutar alltid med att jag druckit fler glas än jag eg velat och mår litet illa av mig själv. Behöver inte ens bli särskilt full, bara utan egen . kontrollOch jag hatar att gå ut på krogen, klarar helt enkelt inte av att ha roligt där,  så jag kan väl bara struntai att dricka helt och hållet? Fast det verkar så enkelt vet jag inte om jag kan låta bli... min passion är ju "mitt-på-dan-på-sommaren-drickande"... ack så skönt - och så nedbrytande!
Nåja, det är väl inte hela världen om det blir nån gång, nåt jag kan längta efter är en kortkväll med Johnny och Cecilia, även om det nästan alltid blir för mycket då, för minst någon av oss!

Kommentarer
Postat av: Ann

Var på Facebook och undrade vart du tagit vägen. Men jag förstår ditt beslut. Din blogg är viktigare. Fin med. Den är du helt enkelt. :)

Kramar!!!!



2010-03-14 @ 23:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0