Wtf.

Jag börjar bli helt sjukt frustrerad. Jag SKA INTE vara här, måste hem, men jag pallar inte heller att åka hem och ligga i en säng till ingen som helst nytta! Jag passar inte i att vara sjuk, eller hur?  Och vem gör det då? Det minsta man kan begära är väl att jag ska klara av att sköta hästarna därhemma. Och visst är det väl möjligt? För visst biter väl dessa nya cellgifter? Det MÅSTE jag ju i alla fall tro!
Denna underbara sol! Idag SKA jag utanför dörrarna på detta skitställe! Helst utan rullstol.

Igår dog fantastiska Anna, vars blogg jag har länkat till. Jag blev givetvis väldigt ledsen, trots att det var väntat kändes det som en chock nästan. Och ändå, hennes underbara man lyckades förmedla att det som hänt var så gott som det kunde vara, och jag kände mig ändå lugn med att det hemska blivit något de inte behöver blunda för utan kan bevara i sina hjärtan, det är i alla fall vad jag hoppas.

Dagens syresättning (utan syrgas sedan igår kväll) 96%, får man väl vara skitnöjd med! En joggingtur snart kanske? Eller kanske bara en skrittur på Ofelia i vårsolen. Nog för att tanten brukar ha en del att anmärka på att bara få skritta, men jag har ju märkt att hästarna är smarta och rättar sig efter ryttarens förmåga, t om Peter har ju "stulit" Ofelia en gång för ett antal år sedan och kom hem "in one piece"!

Nu: mannagrynsgröt m socker o kanel, kokt ägg m kaviar, juice.


Kommentarer
Postat av: AnnaB

hej!

Jag beundrar verkligen Annas man så stark och så uppriktig mot deras dotter.

Och det är så underbart att ett barn på 2 år kan förstå att mammas liv i den trasiga kroppen är slut och säger sedan "ska vi gå och titta på Bamse nu"

Barn är för underbara.



Jag hoppas åter igen på att du får komma hem och ut på en solstärkande ridtur. Bara värmen vill komma också så blir det ännu skönare.



Jag vill också säga att du kan om du vill få personlig assistans hemma, det är kanske inte så kul att ha folk man inte känner men det kan vara en otrolig hjälp för hela familjen att få slippa alla krav på hemmet och så får ju du hjälp.

Nordströms assistans är privat har arbetat för dom och dem verkar vara duktiga för brukaren, när det gäller personal. Det är du som väljer din personal som du vill ha så det blir rätt personkemi osv. Jag ställer gärna upp om du känner för det. varma sol Kramar på dig

2010-03-14 @ 22:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0